tirsdag, desember 07, 2010

til en engel

du er et minne
en som jeg gav all min kjærlighet

så gikk du din vei uten å se deg tilbake
du gikk til noe bedre

mens jeg ble igjen...
det er ikke så lett å være den som blir igjen
jeg fikk ikke akkurat en kvittering på det jeg gav
ikke det at jeg vil ha det heller.
kjærlighetens risiko.
en risiko jeg gjerne tok for deg min kjære.

jeg er rik en som har mye å miste
men det er ikke sånn at jeg har råd til å miste noe
du kunne ikke bare gå ifra meg sånn
nå er armene mine så tomme
du har satt dine spor
små men veldig dype

hvis jeg visste det som jeg nå vet
så ville jeg allikevell ikke gjort det anderledes
jeg ville ha deg. selvom det bare var for en kort stund.
du er en skatt jeg bærer i mitt hjerte
akkurat som de andre skattene jeg har
takk for den lille tiden jeg fikk ha deg
du var nydelig.

3 kommentarer:

Daniel og Hilde sa...

Nydelig dikt Lydvor!
Tusen takk for at du deler talentet ditt, og de gode vakre tankene dine...

~De gode minner i en ny tid~ sa...

~ Så flink du er til og finne de rette ordene. Et stort talent er du.Følger med på bloggen din:-) Tusen takk for at du deler de gode tankene dine.

Klem fra Signe ~

interiørinteressert 3barnsmamma sa...

der fikk jeg tårer i øyenkroken min. Sukk, jeg skulle også gjerne sett han leve, men det får jeg vente med til vi er på samme side igjen. glad i deg min venn. du betyr utrolig mye for meg. klem.