onsdag, september 01, 2010

Troen. Troen på Gud. Jeg har jo alltid trodd på Gud. Men noen ganger føler jeg meg så ussel. Så uendelig liten og ussel. Men hva gjør jeg når jeg føler meg så mauraktig? Jeg godtar det. Jeg aksepterer at jeg er ussel. At jeg ikke har kontroll. Det er ikke gitt meg kontroll på livet mitt. Jeg kan gjøre så godt jeg kan og forvalte de mulighetene jeg har, men jeg har ikke kontrollen. Det kan jeg med stor frimodighet og tillit overgi til Gud. Han er skaperen av alt, derfor vet han også hvordan han skal ta vare på meg. Jeg kan ligge i Guds hånd og føle meg trygg. Det kommer tider i alles liv der vi trenger trygghet. Der jeg kjenner at jeg ikke kan være alene. Jeg trenger hjelp. Når alle gjerningene og egenskapene mine faller bort, hvem er jeg da? Jeg er Guds menneske. Jeg ligger i Guds hånd. Og da er det godt å kjenne Gud. Da er det godt å kunne sitte stille og la seg trøste av Gud. Han er alles far og kan trøste oss fordi vi er hans elskede barn. Gud har investert i meg. Han har gitt sin ånd og kraft til min disposisjon. Derfor har vi ikke bare store påkjenninger, vi har en stor Gud. En Gud som kan gjøre et usselt menneske til et trygt og lykkelig menneske. Takk Gud for at du har tatt deg av meg!

1 kommentar:

Unknown sa...

I like this one very much! kjenner meg igjen i det du skriver! (if thats the right way of saying it ;)